Tarlós István főpolgármester úgy akarja felépíteni a Római-parti mobilgátat, hogy figyelmen kívül hagyja a környezetvédelmi szempontokat. Ez több száz fa kivágásával jár és visszafordíthatatlan környezetkárosodást okoz.
Ezért követeljük, hogy:
1. a tervezésnél maximálisan vegyék figyelembe a környezetvédelmi szempontokat,
2. titkolózás helyett vonják be a lakosságot a döntéshozatalba.
Elég a buldózerpolitikából!
● A Tarlós-féle buldózerpolitika úgy építkezik, hogy figyelmen kívül hagyja Országos Vízügyi Főigazgatóságának (OVF) környezetvédelmi ajánlásait.
● A buldózerpolitika úgy akar építkezni, hogy figyelmen kívül hagyja, hogy a mobilgát terve ellentétes a Főváros által is elfogadott Duna Stratégiával.
● A buldózerpolitika érdemben nem egyeztet sem a civil szervezetekkel, sem a helyi lakosokkal.
● A buldózerpolitika kiemelt állami beruházássá tenné az építkezést, így nőne az átláthatatlanság és a korrupciós veszély, tovább csökkenne az állampolgárok lehetősége arra, hogy beleszóljanak a folyamatokba.
Nem szabad szembeállítani az árvízi védekezést és a természetvédelemet! Hiszen van olyan megoldás, amely úgy nyújt védelmet nyújt az ott lakók és dolgozók számára, hogy közben nem teszi tönkre az a Római-part egyedülálló környezetét.
Mit kellene tenni ehhez?
1. A tervezésnél maximálisan vegyék figyelembe az OVF környezetvédelmi ajánlásait! Tegyenek meg mindent a part természetközeli állapotának megőrzéséért és a lehető legtöbb partmenti fa megmentéséért.
2. Elég a titkolózásból! Az OVF ajánlásának megfelelően egyszerre lehessen megismerni a műszaki és a tájépítészeti terveket. Érdemben informálják a III. kerületi testületet és a közvéleményt a tervezési folyamat fejleményeiről, egyeztessenek a Fővárosi Közgyűlés képviselőivel! Az embereknek joguk van megtudni, hogy fog kinézni a Római-part, elválasztják-e a sétányt a kerékpárúttól, lesz-e futópálya a parton, és mindez mennyibe fog kerülni az adófizetőknek.
3. Megalapozott döntések szülessenek! Készüljön koncepció mindhárom tervről (partmenti mobilgát, a kerítések mentén kialakítandó nyomvonal, az eddigi Királyok útja-Nánási úti gát). Mindhárom terv ─ egymással összevethetően ─ tartalmazza a várható költségeket, (ezen belül mobilgát esetén az érintett ingatlanok tulajdonosainak önrészét), azok forrásait (lehet-e EU-s támogatást kérni a projekthez) és a várható környezeti károkat is.
4. Érdemi beleszólást az állampolgároknak! Bármilyen döntés a beruházásról és a nyomvonalról, csak a tervek átlátható összehasonlítása, valamint a kerületi lakosok és a civil szervezetekkel történő konzultáció után születhessen!
5. Igazságos teherviselést! A társadalmi igazságosság jegyében vizsgálják meg, hogy az érintett nagyértékű ingatlanok tulajdonosait milyen formában lehet bevonni a költségviselésbe!
A tervezett beruházás legalább száz évre meghatározza a Római-part sorsát. Ne hagyjuk, hogy a buldózerpolitika tönkretegye ezt az egyedülálló természeti kincset!
Írd alá a petíciót és támogasd a Római-part védelmét!
https://parbeszedmagyarorszagert.hu/urlap/peticio-romai-part-vedelmeert