Megosztás
2016.8.24. |

 A Párbeszéd Magyarországért szerint a járatritkítás egy kétségbeesett lépés, a budapesti városvezetés tehetetlenségét jelenti.

 

 

    Váradiné Naszályi Márta, a Párbeszéd elnökségi tagja, szakpolitikus szerdán az MTI-nek azt mondta: Tarlós István főpolgármesternek nem "kétes magyarázkodásba" kellene fognia, hanem megvalósítani végre Budapest közlekedésfejlesztési stratégiáját.
    Kiemelte, hogy egy 21. századi várospolitikának a közösségi közlekedést kell előtérbe helyeznie.
    Szerinte a főpolgármester által említett menetrend-korrekció valójában járatritkítást, a szolgáltatás színvonalának csökkentését jelenti, ráadásul a járatritkítás csak a "változó költségeket" csökkenti és azokat is csak kismértékben.
    Váradiné Naszályi Márta megjegyezte, az intézkedés az autóval nem rendelkező átlagos vagy kisebb jövedelmű embereket sújtja, mert ők nem tudnak autóra váltani akkor sem, ha rossz minőségű a közösségi közlekedés.
    

    Az Index írt arról, hogy szeptembertől spórolás miatt 3-5 százalékos járatszámcsökkentést tervez a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), egyebek mellett a 47-es, 49-es és az 56A jelzésű villamos, a fonódó villamosvonal, a 109-es, a 33-as, a 110-es, a 112-es, az 5-ös, a 7-es, a 8E busz, valamint több trolibusz vonalán.

 

Budapest, 2016. augusztus 24., szerda (MTI)

 

Elég volt a kizsákmányolásból, a kiszolgáltatottságból!