Rossz döntések sorozata a fővárosi közlekedésben
2015.7.28. |A Párbeszéd Magyarországért szerint Tarlós István nem tudja érvényesíteni a főváros érdekeit, a kormányzat látványosan csicskáztatja Budapestet a közösségi közlekedés adósságai és forráshiánya mentén. A PM álláspontja szerint a haverok zsebeinek tömködése helyett a főváros vezetésének Budapest valódi problémáinak megoldásával kellene foglalkoznia!
A négyes metró elsősorban nem közlekedési eszköz, hanem a politikai marakodások áldozataként elhúzódó és túlárazott beruházás szimbóluma. Az eleinte 130 milliárdra becsült beruházás, végül 452,5 milliárdba kerül és a mai napig drágul. Ennyi pénzből Budapest teljes villamosközlekedését és teljes buszparkját meg lehetett volna újítani. Az életveszélyesen üzemelő M3 felújítását először kihúzták az uniós támogatások listájáról, majd mégis kap forrást, de azt is a 9 milliárddal drágább és rosszabb ajánlatot tevő orosz cég végezheti.
A PM szerint a jövő közlekedési fejlesztéseinél a fenntarthatóságot és a városlakók életminőségének javítását kell figyelembe venni. A PM magyarázatot vár a Főváros vezetésétől arra, hogy miért fogadták el a 9 milliárd forinttal drágább tendert a hármas metró felújítására, valamint arra, hogy milyen pénzügyi, biztonsági és szakmai szempontok alapján döntöttek az új metrókocsik vásárlása helyett a régiek felújítása mellett.
Budapest, 2015. július 28.
V. Naszályi Márta, a PM budapesti szakszóvivője