Máv
Megosztás
2014.7.26. |

Hegesztetlen sínek, megsüllyedő alépítmény, rosszul működő biztonsági berendezések – ez jellemzi a vasútépítéseket. Naponta 14 ezer ember szeretne vonattal bejutni Budapestre az esztergomi térségből, mely vonal első szakaszát suttyomban átadták tavaly decemberben, de a fontosabb szakasz még nem tart sehol. A MÁV 2. számú fővonalát az emberek kínjukban „félkettesnek” csúfolják.

 

Már látszik, hogy a 2014 végi meghosszabbított határidőt sem tudják tartani a beruházók. Eddig a kisajátítás elhúzódására hivatkoztak, most a közműcégek lassú ügyintézésére fogják a késedelmet. Ez a vasútvonal kínosan lassan és gyanúsan drágán készül.

 

Egyre több horrorisztikus eseményről lehet hallani a vasúti biztonság hiányával kapcsolatban, az elmúlt egy évben a váci vonalon kétszer, Kelenföldön pedig egyszer fordult elő „szembemenesztés”, és csak néhány másodpercen múlott, hogy nem történt vasúti katasztrófa.

 

A kormánynak kiemelten kellene kezelni a vasúti beruházások és a közlekedésbiztonság kérdését. Hihetetlen összegeket költenek el ellenőrizhetetlen módon, de a közösségi közlekedés nem lesz fejlettebb és biztonságosabb. Az Együtt-PM a beruházások felgyorsítását és a vasúti biztonság növelését követeli!

 

Budapest, 2014. július 26.

 

Szilágyi László, az Együtt-PM szakpolitikusa