Megosztás
2013.9.20.

Határozott városvezetésre lenne szükség, aki felvállalja a környezetbarát közlekedés támogatását és akár az ezzel járó nehézségeket is!

Budapest domborzati viszonyai is miatt is nagyon rossz a levegő minősége. A magas légszennyezettség fő oka a közlekedés, dugókban 30%-kal magasabb az üzemanyag-fogyasztás. Pont ezért kellene sokkal többet tennünk a környezetbarát közlekedésért! Évek óta magas az egészségügyi határértéket meghaladó szmogos napok száma, idén közel kerültünk a nyári ózon szmog kialakulásához is. Ehhez képest Budapesten szinte nincs szmogriadó rendelet.

A korábbi évtizedekben Budapest közlekedés-fejlesztése az autós igények kiszolgálására szorítkozott. Ma már nyilvánvaló, hogy út-kapacitásbővítéssel nem lehet megszüntetni a közlekedési anomáliákat, hiszen ez csak újabb és újabb igényeket szül. A megoldás a városi közlekedés „több lábra” állítása, a közösségi közlekedési rendszerek fejlesztése, a kerékpáros és más - egyéni közlekedési módok elősegítése.

A PM Fővárosi frakciója elkötelezett a kerékpáros közlekedés fejlesztésének további támogatása mellett. A nagykörúti kerékpárút fejlesztése nehéz feladat, hiszen itt csak meglévő kapacitások rovására lehet bővíteni. A PM álláspontja szerint a sávot, az adottságok függvényében, szakaszonként eltérő megoldással lehet és kell megvalósítani.

A főváros közösségi közlekedés legnagyobb gondja a finanszírozás megoldatlansága. Hiába jelentette be idén már harmadszor Tarlós István, hogy egyszer s mindenkorra megoldotta a finanszírozást, a BKV/BKK továbbra is pénzügyi bizonytalanságban van, és lesz is mindaddig, míg valós megállapodás nem születik a magyar állam és a főváros között a költségek megosztásáról. A dugódíj bevezetése ezért pénzügyileg és forgalom-csillapító hatása miatt is elkerülhetetlen.

Az elmúlt években számos fejlesztés történt, amelyek alapjaiban változtathatják meg a jövő városainak közlekedését. Szükségesnek tartjuk, hogy a BKK - az innovatív hazai egyetemek bevonásával - hozzon létre egy munkacsoportot, az új közlekedési technológiáinak vizsgálatára, a bevezetésükhöz szükséges feladatok számbavételére.

A Párbeszéd Magyarországért fővárosi frakciója szerint sokkal nagyobb hangsúlyt kell kapnia az egységes agglomerációs közlekedési rendszer kialakításának, a belváros tehermentesítésének, a forgalomcsillapításnak, a járművek cseréjének. Ehhez nem kormányzati akadályozásra, hanem együttműködése van szükség.

 

PM Fővárosi frakciója

 

2013. szeptember 20.