3-as metró
Megosztás
2017.11.6. |

A hármas metró felújításának első munkanapja közlekedők tömegeit tölti el aggodalommal. Mindezt miért? Egy jól működő, XXI. századi metróvonalért? Sajnos nem: a felújítás után is megmarad a múlt századi technológia, a vonal nem lesz se akadálymentes, se légkondicionált. Ha a felújított metró csak annyira lesz jó, mint a Metrovagonmas által Budapestre küldött szerelvények, akkor semmi jóra nem számíthatunk.

A 3-as metró a Tarlós István vezette Fővárosi Önkormányzat állatorvosi lova: a felújítás évek óta csúszik, bár a rendszeresen füstölő és lerobbanó szerelvények is bizonyították, hogy tovább nem halogatható. A sikertelen tenderek és korrupciógyanús folyamatok pedig nem biztatnak azzal, hogy a pótlójáratok megszervezése olajozottan működik majd a felújítás alatt.

A 3-as metró napi félmillió utast szállít, az ország legforgalmasabb vasútvonala. Üzenetértékű a felújítása során kihagyott lehetőségek sokasága is. A főváros fideszes vezetése nem a budapestiek érdekeit nézi és a közösségi közlekedésre nyűgként tekint, nem pedig egy egészséges és élhető városüzemeltetés eszközeként.

Múlt heti sajtótájékoztatóján a főpolgármester nem tudta eloszlatni azt a gyanút sem, hogy az egész beruházás oroszbarát oligarchák érdekeit szolgálja, pedig az ország legforgalmasabb vasútvonala és Budapest nem ezt érdemli. 

Budapest, 2017. november 6.
V. Naszályi Márta
elnökségi tag, budapesti ügyvivő

 


Ismerd meg a 
Párbeszéd programját, mondd el róla a véleményed, mert nekünk mindenki számít: http://mindenkiszamit.hu/
Csatlakozz, hogy legyen Karácsony!