Megosztás
2016.12.16. |

Hudek Csaba elnök-vezérigazgató, 
Opimus Group Nyrt.
Népszabadsággal kapcsolatos kérdések


Tisztelt Elnök-vezérigazgató Úr!

Mint az Opimus Group Nyrt. újdonsült részvényese, szeretnék tájékozódni, hogy a menedzsment mennyiben elkötelezett a részvényesi vagyon növelésében, az eredményes üzleti tevékenység folytatásában. 

Az Nyrt. leányvállalata, az Opimus Press Zrt. vált a Mediaworks Zrt. kiadócég tulajdonosává. Az Opimus Group Nyrt. tehát közvetetten tulajdonosa lett egy sajtótörténetileg és üzletileg is értékes médiumnak, a Népszabadságnak.
 
Azonban a Mediaworks Zrt. előző tulajdonosa, a Pecina érdekeltségbe tartózó VCP üzletileg értelmezhetetlen lépéseket tett a Népszabadság bezárásával, több mint 30 ezer előfizető szélnek eresztésével: a kifizetett, megrendelt újsághirdetések kárba vesztek, egy bejáratott hírportált veszni hagytak. A felmerült pletykák szerint az eladó az újdonsült vevő, azaz az Önök jóváhagyásával, tudomásulvételével hajtotta végre a Népszabadság lap bezárását, ezzel vállalva a piszkos munka elvégzését.

Ezért kérdéseim megválaszolásával kérem, tisztázza, hogy a cég politikai célok érdekében cselekszik-e, vagy a részvényesek érdekeinek megfelelően.

1. Az Opimus a Mediaworks megvásárlása során az eladó VCP-vel szemben elvárásként megfogalmazta, illetve feltétele volt-e az üzletnek, hogy zárják be a Népszabadságot?

2. Az Opimus cégvezetése, tulajdonosa tisztában volt a VCP tulajdonolta Mediaworks lépésével, a Népszabadság bezárásával október 8-a előtt?

3. Az Opimus hogyan értékeli a Népszabadság üzleti értékét ?

4. Vizsgálta-e az Opimus a Népszabadság újraindítását csökkentett lapszámban, vagy hetilapként való újraindítását? Ha nem, miért nem? 

5. Megvizsgálta-e az Opimus a nol.hu hírportál újraindítását? Ha nem, miért nem? 

6. Az Opimus mit szándékozik kezdeni a több mint 30 ezer Népszabadság előfizetővel? Hány forintra értékelik az általuk képviselt üzleti értéket?

7. Hogyan kompenzálta a Mediaworks a megrendelt, de nem teljesített hirdetések miatt a Népszabadság hirdetőit? 

8. Megvizsgálták, hogy a saját nyomda árazása mennyiben járult hozzá a számviteli veszteséghez?

9. Mekkora volt az egy lapszámra jutó nyomtatási, előállítási és terjesztési költség a Népszabadság esetében?

10. Mit kívánnak tenni a „Népszabadság” márkanévvel, miután jelzálog van a vagyoni értéket képviselő, védjegyoltalom alatt álló márkanéven? Hogyan kívánják kezelni a hitelfedezet elvonásának kockázatát? 

Kérdezem mindezeket annak tudatában, hogy a Mediaworks nyár óta nem hozott érdemi üzleti döntést az Opimus tudta nélkül; az Opimus bizalmi emberei jelen voltak a cégben, részt vettek a napi munkában és a döntéshozatalban. Releváns kérdés tehát, hogy milyen átvilágítás után, milyen üzleti számítások alapján ítélték meg úgy, hogy az azonnali bezárás jobb üzlet, mint a költségcsökkentés és a reorganizáció, illetve miért nem kezdeményeztek erről (a törvénysértést is vállalva inkább) egyeztetést a munkavállalói érdekképviseletekkel.

Válaszát várva, üdvözlettel:

Tordai Bence
az Opimus Group Nyrt. részvényese, a Párbeszéd szóvivője