Megosztás
2016.11.17. |

A Párbeszéd veszélyesnek látja, hogy a leendő Közlekedési Múzeum tervezése során már most váratlan körülmények merültek fel. A párt továbbra is a Nyugati pályaudvar mögötti rozsdaövezetben látja az épület helyét és a Városliget teljes területét közpark minőségében látná a jövőben.

A Párbeszéd rendkívül aggasztónak tartja, hogy a közbeszerzési értesítőben frissen megjelent adatok szerint a leendő Közlekedési Múzeum épületének területe 13 %-kal nő. Az anyagból az is kiderül, hogy az építkezés egyes elemei csak most juthattak a múzeumprojektet kivitelező Városliget Zrt. eszébe:  a Hermina úti troli vezetékének kiváltása vagy az ELMŰ közcélú trafóházának elhelyezése a Közlekedési Múzeum új épületében eddig valamiért nem szerepelt a korábbi tervekben. A méret növekedésével a költségek is nőnek, nettó 200 millió forinttal lesz drágább csak a tervezési költség. A Párbeszéd szerint a legnagyobb probléma azonban az, hogy a megnövekedett múzeumi terület kisgömböcként fog még több fát és zöldterületet bekebelezni  a környéken, hiszen a többszintes mélyépítés, a felszín alatti terület növekedése a közeli fák kiszáradásához, gyökereik megsértéséhez vezet. Hiába szereltet fel a Városliget Zrt. madárodúkat a fákra, ha a környező építkezések miatt abban a madarak nem tudnak majd fészkelni.

A Párbeszéd továbbra is őrültségnek tartja a Városliget beépítését, és a megújítás előtt álló Közlekedési Múzeumot a Nyugati pályaudvar mögötti rozsdaövezetben javasolja felépíteni. A Városliget pedig maradjon közpark, ami nyugalmat és pihenést biztosít azoknak a családoknak, idős embereknek is, akiknek nincs anyagi lehetőségük még a belföldi turizmusra sem.


Budapest, 2016. november 17.
Szabó Rebeka 
a Párbeszéd szakpolitikusa

 

Nekünk mindenki számít!
Csatlakozz!