Megosztás
2014.11.25. |

A BKK szétverése helyett egységes közlekedésszervezést a fővárosban és az agglomerációban.

 

A BKK felállítása a 2010-14-es önkormányzati ciklus szinte egyetlen jó szívvel támogatható elképzelése volt. A főváros egyéni és közösségi közlekedését, útjait, forgalomirányítását és ezek fejlesztéseit egységben kezelő holding léte egyértelműen az átgondolt, hatékony és környezettudatos közlekedésszervezés irányába mutat. 

Az más kérdés, hogy a sebtében felállított holding, a sorozatban rápakolt újabb és újabb feladatkörökkel nem tudott mindig megbirkózni. Ráadásul a főpolgármester és a Fidesz-KDNP frakció közti csatározások kereszttűzében is rendre a BKK lett a vesztes. Nem tudott kitérni a mindent átható fideszes kormányzati és önkormányzati korrupció nyomása elől sem, és rajta csattant az ostor amiatt is, hogy Tarlós István megbukott a BKV kiszámítható finanszírozásának ügyében a kormánnyal szemben. Mindezek ellenére, a korszerű tudással és szemlélettel dolgozó fiatal csapat munkája nyomán, ha nem is hibátlanul, de megindult a változás, a fővárosi közlekedés fejlődése reménykedésre adott okot.

A fővárosi közgyűlés elé kerülő javaslat célja a BKK szétverése. Ez a terv nem Budapest érdeke, hanem a Fideszen belüli, az erőforrásokért folyó harc egyik állomása, miközben 2 millió fővárosi és agglomerációban élő lakos a túsz. A főváros érdeke egy jól működő holding, az integrált közlekedésszervezés. Az egységes közlekedési rendszert nem leépíteni kell, hanem éppen ellenkezőleg: továbbfejleszteni, hogy ne álljon meg a város határán, hanem az agglomerációt is bevonva biztosítsa a szakmaiságot, a minőséget és a hatékonyságot.

 

Karácsony Gergely a Párbeszéd Magyarországért társelnöke

 

Budapest XIV. kerületi polgármestere