V. Naszályi Márta
Megosztás
2017.3.24. |

Semmit nem jelent Tarlós szánalmas magyarázkodása a rozsdatelepre való orosz metrókocsik helyzetéről. A Párbeszéd kikéri a Metrovagonmas-szal kötött szerződést, hogy lássa, mennyi kártérítést fizet az orosz fél a működésképtelen metró miatt, továbbá petíciót indít, hogy üljenek csak a felelősök a hibás metrókocsikra.

A Párbeszéd 2015 nyarán jelezte: a Fidesz Paks2 után újabb ügyben szolgálja Putyin gazdát a magyar emberek érdeke helyett. Azóta is kérdés, hogy miként nyerhetett az orosz cég a 9 milliárd forinttal olcsóbb, korszerűbb, és öt évvel hosszabb garanciát adó, könnyen pótolható hiányosságok miatt érvénytelennek nyilvánított észt ajánlattal szemben. 

A most toldozott-foldozott orosz metrókonstrukció már az eredeti beszerzés idején, a 70-es években is elavult volt, az alapszerelvény, amely csupán egy vagonvázra tett felépítmény 1930 óta változatlan. Korábban, amikor még nem az orosz érdekek diktáltak Magyarországon, hiába indultak vele egy metróbeszerzési pályázaton, az első körben kihullottak a drasztikus versenyképtelenség miatt. Jól példázza ezt a most beragadó fékek esete is: az orosz metrókon elavult féktuskókat használnak, míg az észt szerelvényeken korszerű tárcsafékek lettek volna.

A főpolgármester mai, a műszaki problémákra adott válasza szánalmas, minden fővárosi közlekedő tudja, hogy ma  bármelyik metrószerelvényre felszállni  komoly bátorságpróbát jelent.

A Párbeszéd petíciót indít: Egyetért-e ön azzal,  hogy azokon  a napokon amikor egy metrószerelvény nem jár, Tarlós István és a fővárosi képviselők ne használhassák autóikat.

 
Budapest, 2017. március 24.
V. Naszályi Márta
a Párbeszéd elnökségi tagja
budapesti szakszóvivő

 

Nekünk mindenki számít!

Csatlakozz!