Ha nincs korrupciós felár, több akadálymentesített állomás is lehetne
2017.11.20. |A metró mindannyiunké! Épüljön lift a Dózsa György útnál és tervezzék újra a hármas metró további szakaszait! Ha nincs korrupciós felár több akadálymentesített állomás is lehetne.
Egy élhető, egészséges város egyik feltétele a kényelmes és vonzó közösségi közlekedés, amely csak akkor lehet versenyképes az autózással, ha akadálymentes. Ha van lift a metróban és van szintbeli ki-be szállás a felszíni járműveknél. Az akadálymentesítés nem csak a mozgáskorlátozottakról szól. Fontos az időseknek, a nehezen mozgóknak, a babakocsival, vagy csak egyszerűen több kisgyerekkel közlekedőknek, akik nehéz csomaggal utaznak - érdemes ösztönöznünk, hogy közülük is minél többen használják a közösségi közlekedést. A mozgáskorlátozottak, a kerekesszékesek számára azonban a mozgás szabadságát, a társadalomba való beilleszkedés lehetőségét, bizonyos értelemben az életet jelenti az akadálymentesítés.
Itt az ideje, hogy Budapest fideszes vezetése végre tudomásul vegye: az akadálymentesítés nem kegy, nem alamizsna, nem értelmetlen Európai Uniós előírás, amit ki kell pipálni a tendereknél, hanem a minőségi szolgáltatás része. A mozgásukban akadályozottakra és a családokra nem problémaként kell tekinteni, ahogyan teszi ezt évek óta a főpolgármester – ők az utazóközönséghez tartoznak. A város akadálymentesítése csak úgy oldható meg, ha mindig azt tesszük akadálymentessé, amit éppen felújítunk. Most a hármas metrót. Lehet, hogy ez pillanatnyilag aránytalanul drágának tűnik, de az elkövetkező évtizedekben rajta utazók tömegét tekintve nem pazarlás. Inkább pazarlás közpénzt költeni egy olyan megoldásra, amelyet az utazók 10-15 százaléka nem tud igénybe venni.
Az éppen zajló felújítás szakaszán csak egy állomást, a Dózsa György útit kell akadálymentesíteni, ennek költségét a Fővárosi Önkormányzatnak kell kigazdálkodnia. A középső és a déli szakasz tenderei sikertelenek voltak, látható, hogy nem a liftek jelentik az egyedüli problémát, hanem az egész tervezési-pályáztatási folyamat újragondolásra szorul. Ezért a következő tender kiírása előtt újra kell tervezni az állomások akadálymentesítését azért, hogy mindannyian utazhassunk a hármas metrón!
Budapest, 2017. november 20.
V. Naszályi Márta
a Párbeszéd elnökségi tagja, budapesti ügyvivő
Pataki Márton
az Együtt budapesti elnöke
Ismerd meg a Párbeszéd programját, mondd el róla a véleményed, mert nekünk mindenki számít: http://mindenkiszamit.hu/
Csatlakozz, hogy legyen Karácsony!