Megosztás
2016.3.18. |

A Párbeszéd Magyarországért (PM) szerint a Rogán-Habony fémjelezte tervezet, amely megtiltaná a médiavállalatoknak, hogy közvetett vagy közvetlen módon értékesítsék reklámfelületeiket, nem más, mint egy újabb kísérlet arra, hogy a 2018-as választásokra ne maradjon a kormánypártokkal kritikus médiafelület.

 

Mint ismert, a napvilágot látott törvénytervezet megtiltaná, hogy egy médiavállalat tulajdonosa sales house-t is működtessen, azaz sem közvetlenül, sem kapcsolt vállalkozásokon keresztül nem lehetne érdekelt a reklámból származó bevételeket hozó kereskedőházakban.

A tervezet elsősorban az RTL Klubhoz tartozó R-Time működését próbálja ellehetetleníteni. Az R-Time értékesíti ugyanis a kormánnyal kritikus RTL cégcsoporthoz tartozó csatornák reklámfelületeit. Emellett a javaslat az Index és a Class FM érdekeit is sértené. A propagandaminisztérium esetleges beavatkozása tehát jelentős bevételkiesést okozna az RTL cégcsoportnak, miközben a Vajna-Habony-Matolcsy hármas érdekeltségeit, így többi között a TV2-öt és az Origot sem érintené.

A PM szerint Orbán Viktor retteg attól, hogy az oktatás és az egészségügy helyzete a 2018-as választásokig napirenden marad, ezért felszámolna minden olyan médiumot, amely a kormánypropaganda helyett az ország valós helyzetét mutatja be.

 

Budapest, 2016. március 18.

Tordai Bence

a PM szóvivője

 

Csatlakozz! - http://parbeszedmagyarorszagert.hu/urlap/csatlakozz-hozzank

Új. Bal. Zöld.