A Párbeszéd Magyarországért elfogadhatatlannak tartja a gyorsvonati felár bevezetését
2013.5.2.Vérlázító pofátlanság, hogy a földek és a trafikok után a vasúti kedvezmények terén is az Orbán-Simicska rendszer kiszolgálói jutnak politikai alapon előnyhöz.
Miközben kormányunk újabb pofont ad a vasúti közlekedésnek, csökkenti a vasút versenyképességét azzal, hogy a gyorsvonatokra is bevezeti a kötelező pótdíjat, addig egy tollvonással mentesíti az országgyűlési és európai parlamenti képviselőket a pótdíjfizetés terhe alól.
Túl azon, hogy százmilliárdjával folyik a pénz értelmetlen vasútfejlesztésekre, melyek csak Simicska cégének számláit hizlalják, mint például a méregdrágán épített Szajol-Püspökladány vonal, most megcsapolják a gyorsvonattal utazók pénztárcáját. Tény, hogy vannak kedvezmények, melyek minimális szűkítése értelmes lépés volna, de egy ilyen pofátlan áremelés - képviselői kibúvóval - teljességgel elfogadhatatlan. Emlékszem még, mikor a nyugdíjas-kedvezmény 10 százalékos csökkentésének felvetésére a kormányzati sajtóipar és suttogó propaganda nemzethalált vizionált. Ha valóban fejleszteni akarjuk a vasutat, akkor éppenséggel versenyképessé kellene tenni a személyautóval vagy a buszokkal. Kényelmesebb vonatok, ütemes menetrendben, versenyképes áron, pazarló kedvezmények nélkül: ez lenne a helyes irány.
Ehhez képest most a tények a következők, ahogy a száz vasutat blog írja:
- fizetni kell a 65 év felettieknek is
- fizetni kell annak is, aki a szomszéd faluba utazik gyorsvonattal (pl. Kisszekeresről Nagyszekeresre vasárnap délután 15 15-kor)
- fizetni kell elővárosi forgalomban is (pl. Győrszentivánból Győrbe), annak akinek nincs (egyébként nagyon drága, 20 utazásnál megtérülő) bérlete
- fizetni kell a Budapest bérlettel rendelkezőknek a városon belüli utazásért (p. Zugló és Ferihegy között a sebesvonaton
- nem kell viszont fizetnie az európai és országgyűlési képviselőknek.
Ha valóban a vasút fejlesztése lenne a cél, akkor nem látom semmi okát sem annak, hogy miért éppen a 386 parlamenti 22 európai parlamenti képviselő ne járuljon ehhez hozzá. Magam részéről, mint képviselő ezúton lemondok a kedvezményes vonatjegy lehetőségéről, és benyújtok egy módosító javaslatot ennek az igazságtalanságnak a felszámolására. A képviselők döntő többsége azonban Fideszes és KDNP-s gombnyomogató droid, kiknek hozzájárulása a társadalmi munkamegosztáshoz kimerül abban, hogy családtagjaikkal és haverjaikkal széthordják az állami földeket és a trafikokat. Borítékolom előre a tiltakozásom és módosító javaslatom kormányzati elutasítását.
Az Orbán-Simicska rendszer egyértelmű célja, hogy egy privilegizált társadalmi osztályt hozzon létre a Fidesz tagjaiból és barátaiból, akiknek előjogai vannak a közbeszerzéseknél, az állami földpályázatokon, előjogai vannak a trafikpályázatokon és most már előjogai vannak a gyorsvonatokon is.
Az Orbán-Simicska rendszer kegyeltjei most már utazni is kedvezményesen fognak, míg a nép fizet. A pofám leszakad helyettük is.
2013.05.02.