Megosztás
2016.12.11. |

Zöld utat kapott a legújabb Garancsi-gazdagodását szolgáló beruházás a Kopaszi-gátnál. Ez viszont nem közérdek, sőt, ellentétes a közérdekkel.  A Párbeszéd szerint ha megépül a magasház, akkor Garancsi cége az 1 milliárd helyett legalább 10 milliárdos vállalást tegyen, a kormány pedig a Városliget beépítésére szánt 100 milliárdos összegből vagy az olimpiai előkészületre elszórt felesleges milliárdok helyett biztosítsa a metrók biztonságos működésének megteremtését, a 2-es metró felújítására ne hitelből kerüljön sor!

Budapest számára a Duna völgye az első számú zöldfolyosó és átszellőzési csatorna. Minden magasház-projektnél felmerül, hogy ezt a sávot lehetőleg szabadon kellene hagyni, biztosítva az európai összehasonlításban rendkívül szennyezett budapesti levegő cseréjét. A magasházak kimutatható hatást gyakorolnak a légáramlásra, egy rossz helyen felépített magasház hosszú távon emberéletek százaiba kerül. Azt, hogy az adott helyre magasház épüljön, az érintett szakmák közül senki nem támogatja. 

A városképvédelmi szabályozás fellazításáért elégtelen az ellentételezés, amit a beruházó vállal miközben ez a döntés őket sokmilliárdos profithoz juttatja. Ráadásul az ilyen ígéretek Magyarországon nem szoktak megvalósulni. A Demján-csoport például máig adós a csepeli HÉV utolsó szakaszának föld alá vitelével, amely az építési engedély kiadásának feltétele (!) volt a Millenniumi Városközpont esetében. Ha Tarlós István nem képes ellenállni a kormányzati házi oligarchák nyomulásának és a főváros érdekeivel szemben kénytelen módosítani a szabályozási tervet, legalább kérje meg az árát! 

A Párbeszéd követeli, hogy az ingatlanfejlesztő cég egymilliárd forint értékű közcélú vállalása helyett legalább 10 milliárdos vállalást tegyen. Ne csak a tervezést , hanem a fonódó villamos meghosszabbításának kiépítését, csomópont, kerékpárút megépítését is vállaja fel. A kormány pedig  a Városliget beépítésére szánt 100 milliárdos összegből vagy az olimpiai előkészületekre elszórt felesleges milliárdok helyett teremtse meg a metrók biztonságos működésének feltételeit, a 2-es metró hitelből történő felújítása helyett  nyújtson kormányzati fejlesztési forrást!


Budapest, 2016. december 10. 
Barabás Richárd,
a Párbeszéd elnökségi tagja
XI. kerületi önkormányzati képviselő

 

Nekünk mindenki számít!

Csatlakozz!