Megosztás
2013.5.31.

A kormány drágította a munkába járást, miközben a munkanélküliségi ráta 11 százalékos. A nettó minimálbér pedig nem éri el a létminimum háromnegyedét sem.

Újabb ígéretét szegte meg a kormány: korábban azt állították, hogy a "gyorsvonati" pótjegyet nem kell megvennie annak, aki a havibérlettel közlekedik és munkába jár. A pótjegyet ráadásul a gyakran csak minimális utazásiidő-rövidülést nyújtó sebesvonatokon is meg kell venni.  

 

(Fotó: David Cameron, birt miniszterlenök vonaton utazik a munkahelyére)

 

Ezzel szemben a BKSZ-bérlettel utazók - akik az elővárosi forgalomban a bérletes utasok többségét adják - megdöbbenve szembesültek vele, hogy a kalauz pótjegyet kér tőlük – amiért még külön sorba kell állniuk.

Az egy útra 150, oda-vissza 300 forintos kiadás havonta 6600 forinttal drágítja meg a már egy 50 kilométeres távolságon is irreálisan sokba kerülő bérletet. Ezen a távolságon a vasúti havibérlet 25 ezer forintba, a BKSZ-bérlet további 10500 forintba kerül, vagyis a havibérlettettel utazó, gyors- illetve sebesvonatra is fölmerészkedő utas havonta több mint 42 ezer forintot kényszerül havonta fizetni a minősíthetetlenül alacsony színvonalú szolgáltatásért. Ez nem a magyar fizetésekre szabott összeg, hiszen a nettó minimálbér csak 64 190 forint.

A pótjegy bevezetése nem pusztán egy újabb kegyetlen megszorítás, hanem a munkavállalói mobilitás csökkentése is, amivel a kormány a teljes magyar gazdaságnak árt.

 

2013. május 31.

Scheiring Gábor,

országgyűlési képviselő,

Együtt 2014 – Párbeszéd Magyarországért Választási Szövetség